1. SPHERO BOLT
3. SPHERO TEGEVUSED
7. SPHERO BOLT
8. SPHERO BOLT
12. RAJAD
19. SPHERO JA KUNST
20. SPHERO JA ÕHUPALL
21. SPHERO JA ÕHUPALL
26. SPHERO PROGRAMMEERIMINE
27. SPHERO LIIKUMINE
28. LIPP
29. ROMANTIKA
30. RAKETT
31. TEE PIKKUSE NÄITAMINE
32. LOOMADE ÄRA ARVAMINE
14. SPHERO PLAY Juhtimisstiilid Plokkidega juhtimine
4. SPHERO LUGU Ian Bernstein Adam Wilson Orbotix -> Sphero, Inc
15. SPHERO PLAY Mängud
Juhtimiseks võtta Sphero kätte ja selle abil saab ekraanil liikumist muuta
25. SPHERO CLASSROOM • Olemasolevate ülesannete lahendamine • Enda ülesande tegemine
34. digipurk.ee [email protected] +372 525 5834 Ringa Rooteman Ülari Ainjärv
24. SPHERO PROGRAMMID Sphero Programs all saab valida ja katsetada erinevaid Sphero poolt loodud programme.
Programs alt valida Sphero
Valida välja sobiv programm
Vajutada nuppu View Programs
2. Ringa Rooteman Programmeerija Robootika- ja programmeerimisringi juhendaja Põhikooli ja gümnaasiumi programmeerimise õpetaja Ülari Ainjärv Programmeerija IT arhitekt Robootika ja programmeerimise töötubade juhendaja
13. SPHERO PLAY Erinevate robotite valimine
Seaded - värvi, heli ja kiiruse valimine
Erinevad juhtimise stiilid
Suuna muutmine
Mängud
17. SPHERO DRIVE AIM - suuna muutmine
Vertikaalne joon - kiiruse muutmine
Horisontaalne joon - valguse tugevuse muutmine
Värvi muutmisel muutub roboti ekraani värv
18. SPHERO DRAW AIM - suuna muutmine
Vertikaalne joon - kiiruse muutmine
Värvi muutmisel muutub roboti ekraani värv
Ekraanile võib joonistada raja erinevate värvidega
5. SPHERO BOLT • Vastupidav • Veekindel • Programmeeritav • Juhitav 547 päeva 6 tundi 5 minutit 6 sekundit Sphero Bolt on loodud särama hiilgava LED maatriksiga 2018.a.
23. SPHERO EDU BLOCKS My Programs Raja joonistamine ekraanile: Programs alt valida My Programs
Vajutada + märgile all paremal ääres
Uues aknas valida Blocks ja kontrollida, kas robotiks on ikka Sphero Bolt
Vajutada nuppu Create
16. SPHERO EDU DRIVE JA DRAW Juhtimine (all vasakul ääres): My Programs Raja joonistamine ekraanile: Programs alt valida My Programs
Vajutada + märgile all paremal ääres
Uues aknas valida Draw ja kontrollida, kas robotiks on ikka Sphero Bolt
Vajutada nuppu Create
9. SUUNAMINE Robot peab olema suunatud või orienteeritud kasutaja suhtes, et robot liiguks kindlas suunas. Suunamiseks: • keera sinine lamp kasutaja poole või • kasuta automaatse suunamise valikut ehk kompassi. Kompassi kasutamisel: • hoia eemale suurtest metallist, magneetilistest ja elektroonilistest esemetest, • hoia suunamise ajal robotit käes, • robot ühildub enamiku OS ja Android mobiiliseadmetega, milles on kompass.
6. SPHERO BOLT • Aku - kestab vähemalt 2 tundi laadimisaeg umbes 6 tundi • Ekraan - 8x8 LED maatriks • Tuled - RGB LED ees ja taga • Valgussensor - mõõdab valgustugevust luksides: 0 - pime 30 000-100 000 päikesevalgus • Infrapuna sensor - kauguse, suuna ja sõnumite edastamiseks robotite vahel: vahemik umbes kuni 4 meetrit • Kompass - suundade määramiseks
10. TUNDIDE TEEMAD Mina ja liiklus - tänaval liiklemine, märkide õppimine Kunst - kostüümide ja kaunistuste meisterdamine
Keel ja kirjandus - lugude jutustamine, loomine ja lavastamine Matemaatika - numbrite tundma õppimine Loodus - erinevate puude, taimede, loomade jne. tundma õppimine
Keskkond - prügi sorteerimine ja viimine õigesse konteinerisse
Sport - robotitega kulli mängimine
33. IDEEDE PANK Facebook’i grupid: Robootika lasteaias
Robootika koolis Sphero Activities https://sphero.com/pages/activities Sphero YouTube kanal https://www.youtube.com/user/gosphero EduRobots Video Tutorials
https://edurobots.eu/video-tutorials-gallery/ Startupalfa https://startupalfa.ee Robootika- ja programmeerimisring https://robootika.digipurk.ee
11. TUNDIDE TEEMAD Küllaminek
Põrandale joonistatud rada
Salvestavad pesulõksud erinevate tegevuste ja häältega Liiklemine
Autoga sõitmine, valgusfoori ja liiklusmärkide jälgimine Prügi ja keskkond
Põrandale joonistatud meri või mets
Prügi korjamine ja õigesse kohta viimine Loomade tundmine
Laps läheb rändama
Kirjeldab teele jäävat looma ja teised peavad ära arvama Tähtpäevade tundmine Maha joonistatud raja ääres on erinevad tähtpäevad
Laps arvab ära, mis päev on ja mis kuus see toimub
22. TUNDIDE TEEMAD Mina ja liiklus - tänaval liiklemine, märkide õppimine, oma kodukandi tundma õppimine Kunst - kostüümide ja kaunistuste meisterdamine, värvide segamine
Keel ja kirjandus - lugude jutustamine, loomine ja lavastamine Matemaatika - teekondade mõõtmine, arvutamine, nurkade ja kujundite õppimine Loodus - erinevate puude, taimede, loomade jne. tundma õppimine
Keskkond - prügi sorteerimine ja viimine õigesse konteinerisse Programmeerimine - erinevate radade läbimine erineval viisil Ajalugu - maailmareiside, avastuste jne. läbimine erinevatel kaartidel Geograafia - ilmakaarte, maailmajagude, linnade jne. tundma õppimine
Sport - jalgpalli reeglite õppimine, kulli mängimine